Thursday, May 2, 2013

Putrajaya: sekumpulan wanita berjubah datang rumah ke rumah untuk calitkan dakwat kekal ke tangan pengundi! #PRU13 #GE13


Seorang penduduk Putrajaya membuat laporan polis berikutan datangnya sekumpulan wanita berjubah ke rumah beliau untuk mencalit dakwat kekal ke tangan. Tindakan pembangkang sebegini sememangnya telah dijangka. Sebab mereka memang pakar dalam mengamalkan muslihat dan tipu daya. 

Harap rakyat tidak terpedaya dengan sesiapa yang mahu mencalitkan dakwat ke tangan selain di pusat pembuangan undi, walaupun mereka mempunyai ramai pelakon terhebat abad ini yang mampu memperdaya rakyat.  Sungguh giat mereka berusaha sampai ke tahap sebegini, kata nak pilihan raya dijalankan dengan bersih. 

Ini dia pula yang menyusung ke setiap rumah nak calitkan dakwat kekal. Ini namanya cakap tak serupa bikin. Kenapa yang ini tak dihighlightkan pembangkang yang mereka berusaha nak calitkan setiap orang dekat Putrajaya dengan dakwat kekal?

Yang dihebohkan dakwat yang tidak kekal, yang boleh dicuci. Entah betul atau tidak kebenaran dakwat tak kekal tu. Kalau sungguh kata sistem pilhan raya tak bersih, tak adil, kenapa masih nak bertanding? Kenapa tak tengok sahaja dari rumah SPR buat kerja macam mana?

Kenapa nak terlibat juga dengan pilihan raya kalau betullah tidak bersih sangat kan. Tak perlu bagitahu, dapat agak sebabnya. Sebab nalk tunjukkan dan buktikan bahawa sistem tak adil dan bersih. 

Macam mana? Dengan mereka isu-isu seperti dakwat kekal tak kekal, pengundi hantu Izzah, pemerhati tak memerhati dan macam-macam lagilah. Ini semua taktik kotor pembangkang yang sengaja nak menjatuhkan kerajaan disamping nak memburukkan SPR. Mereka memang dah terbukti keji. 

Kalau betullah mereka mentadbir, entah apa nasib negara? Habis semua perkara nak dipusingkan 360 darjah untuk tutup kesilapan dan pertahankan kelemahan. Sebab dalam fikiran mereka ini, terlalu ghairah nak kan kuasa dan takhta, dah tak fikir mana yang baik dan mana yang buruk. 

Semuanya dilanggar bagi mecapai agenda dan tujuan mereka nak menakluk Putrajaya dan negara. Berhati-hatilah dengan mereka, agar kita tidak binasa. 

No comments: