Friday, July 27, 2012

Isu Air : Kenapa Ada Pemimpin PR Yang Mengong?

ronnie liu tunjuk air empangan tak kering
semakin lama semakin teserlah kebodohan pemimpin PR terutama di selangor ni. tentang isu bekalan air di selangor, yang mana semua pemimpin PR mengatakan tiada masalah kekurangan bekalan air di selangor kerana air di empangan melimpah-limpah. hadoiii... apa ke mengong dia orang ni kan... sebabnya sekarang ni masalah yang dihadapi adalah loji penapis/merawat air tidak dapat menampung pengeluaran tinggi air yang dirawat bukan bekalan air banyak atau sikit. 

memang la air di empangan melimpah tiap kali hujan turun. air sungai pun ada  tapi adakah semua air tu nak terus digunakan dan disalurkan ke kediaman tanpa dirawat terlebih dahulu? tu la sebabnya kena tambah loji penapis/merawat  air. projek langat 2 tu mungkin adalah yang terbaik untuk rakyat selangor. yang penting sekarang ni air bersih yang sudah dirawat.

disebabkan kecetekan pengalaman mentadbir kerajaan, pemimpin PR buat kerja carca-marba je. bukan nak buat kajian terlebih dahulu. sampaikan syarikat bekalan air selangor (SYABAS) yang mempunyai pengalaman bertahun-tahun menyelia dan membekal air yang terawat nak diterjah oleh kerajaan selangor PR nih.

makin lama makin ntah apa-apa la yang dibuat oleh mereka ni. yang dapat susah, rakyat selangor!

No comments: