Friday, September 7, 2012

Pakatan Haram Aniaya Rakyat Selangor - BN Tubuhkan “PAKAR” Bantu Yang Teraniaya.


Kerajaan Barisan Nasional tubuhkan “PAKAR” untuk bantu rakyat Selangor yang ditindas oleh pakatan haram.  Hakikat bahawa pakatan haram gagal mentadbir sebenarnya telah diketahui umum. Barisan Nasional tahu mereka harus bangkit membela rakyat.
banjirserdang
Perangai macam haram pakatan pembangkang yang menabur janji manis bulan bintang menyebabkan pengundi tertipu di PRU12 yang lepas. Sekarang rakyat Selangor terpaksa menanggung derita.  Khalid Gagap telah mengeluarkan kenyataan bahawa manifesto mereka di PRU12 yang lepas bukan janji yang harus mereka tepati. Dengan ertikata lain mereka mengesahkan bahawa manifesto pakatan haram memang janji untuk menipu rakyat.
 Peristiwa banjir di Serdang beberapa hari yang lepas adalah salah satu contoh penderitaan yang rakyat Selangor harus tanggung. Lebuhraya PLUS laluan Kajang-UPM (Serdang) di tutup keseluruhannya kerana banjir kilat.  Sesuatu yang tidak dijangka berlaku bila kawasan tersebut digenangi air dikedua-dua arah. Kenderaan yang sudah masuk ke atas lebuhraya terpaksa pusing semula ke Kuala Lumpur (yang menghala ke Selatan) dan vice versa. Begitu juga dengan beberapa kawasan lain sekitar Serdang yang turut ditenggelami air melebihi 1 meter.
Punca banjir ini kerana kegagalan sistem pengurusan sampah di negeri Selangor yang diambil alih Pakatan haram dari Alam Flora awal tahun dulu. Lori-lori sampah baru yang dibeli Ronnie Liu dengan harga berjuta-juta ringgit dulu sudah jarang kelihatan di banyak kawasan yang diperuntukkan lori tersebut seperti di Ampang dan Subang Jaya.
 Kebanyakkan lori mengangkut sampah yang sedang beroperasi sekarang ialah lori 1 tan yang biasa, bukan compactor yang memang direka bentuk untuk tugas-tugas sempama ini. Lori ini hanya kutip sampah yang dalam plastik sampah sahaja.
Punca utama kebanyakkan banjir kilat bila sistem perparitan tersumbat kerana sistem kutipan sampah yang lemah.
tengok lagi kat sini

No comments: