Monday, April 23, 2012

Masyarakat Digesa Tak Biarkan Seks Songsang Atas Alasan Hak Asasi.


"Betul.. dalam Islam Syariah dan Fiqh ada hak asasi tetapi ia mengikut Syariah. Hak ialah memperjuangkan kebebasan tetapi bukanlah kebebasan yang membawa kepada kekufuran dan meminta kita melakukan perkara yang tidak senonoh" 
- Nasharudin Mat Isa, Pengerusi Pusat Kajian Fiqh Kontemporari.

ha... macam ni la baru betul perjuangkan Islam bukan macam pemimpin PAS yang lain-lain tu. asik-asik agenda poltik... asik-asik agenda politik... apalah salahnya perjuangkan untuk semua umat Islam tanpa mengira bendera mana sekali pun. bersatu umat Islam untuk tujuan pertahankan Agama Islam supaya tidak dipermainkan dan diambil mudah oleh pihak-pihak yang yang tidak bertanggungjawab serta berniat untuk merosakkan umat Islam.

seks songsang/LGBT itu menyesatkan sebenarnya. hak asasi yang membawa diri ke lembah yang merosakkan diri dan boleh membawa kepada murtad jika tidak insaf dan bertaubat. salah satu bala/hukuman yang terang diturunkan oleh Allah SWT ialah penyakit HIV/AIDS dan sewaktu dengannya. penyakit ini juga senang dijankiti oleh penagih yang menggunakan jarum suntikan yang dikongsi. sebab itu dadah yang disalahgunakan juga terima memberi kesan yang tidak baik. 

bila dah kena penyakit macam tu nak menyesal pun tak berguna. nak berpatah balik pun dah tak boleh. kenalah terima hakikat. bagaimana perasaan ahli keluarga pula bila dah jadi macam tu?

sama-samalah kita jaga dan cintailah diri sendiri serta bersyukur dikurniakan keadaan yang sihat dan sempurna. wallahualambisawab.

No comments: