Monday, April 16, 2012

Demo Mansuhkan PTPTN Gagal?

hah tu la, tak mau dengar cakap orang tua. kan dah buat kerja sia-sia aje, buang masa pun ye jugak. baguslah demo gagal capai matlamat. daripada nak berdemo bagai, baik buat kerja part time ke, dapat la pendapatan sampingan. boleh la juga tampung bayaran balik pinjaman PTPTN tu. ini tak, demo ntah ke mana, pelajaran ntah ke mana... untung tarak seh!


agak-agak, bila dia orang dah tua nanti camne ye nak jawab dengan anak cucu, bila anak cucu tengok gambar-gambar ni?

ada orang yang nak belajar betul-betul tak dapat peluang nak masuk universiti/kolej. lebih lagi mana yang
dapat keputusan yang kurang baik dalam peperiksaan, susah dapat peluang lanjutkan pelajaran. tapi yang dapat peluang lanjutkan pelajaran dan dapat pinjaman, mensia-siakan peluang yang ada.


apa yang dia orang dapat bila buat macam ni?


sedih la bila tengok mahasiswa/golongan muda sekarang ni semakin biadap dan kurang ajar. tambah lagi yang suka/banyak timbulkan masalah. menyusahkan semua orang terutama ahli keluarga sebenarnya.

apa yang dia orang dapat bila berdemo? kalau dapat imbuhan yang tak banyak mana, baik tak payah. minta saja la penganjur demo tu bayarkan pinjaman yang belum langsai tu kan lagi baik.

yang bijak pandai pun tak manfaatkan kepandaian untuk sesuatu yang berguna kepada agama, bangsa dan tanahair. kepandaian digunakan untuk musnahkan masa depan sendiri, apa celop beb!

kesian kepada mahasiswa yang betul-betul nak belajar, disusahkan oleh rakan-rakan mereka yang kurang bijak gunakan otak untuk berfikir. ~BB

No comments: