Thursday, April 12, 2012

Kenapa Pulak PM Tak Boleh Pangku Jawatan Menteri Wanita?

kenapa si zuraidah mak lampir nak sindir-sindir wanita UMNO pasal PM pangku jawatan menteri wanita? PM pangku untuk sementara waktu aje. tak salah pun kalau PM memangku kejap jawatan tu asalkan dengan persetujuan semua wanita. daripada nanti jadi perbalahan antara wanita yang mak lampir memang nak tengok. yang pastinya ramai wanita marah dengan kenyataan mak lampir ni. suka suka je cakap pimpinan PM lemah tak ada hala tuju. yang sebenarnya mak lampir zuraidah ni dah hilang arah tuju, tak fokus pada kepentingan rakyat tapi fokus pada kepentingan jawatan disamping menyibuk jawatan orang lain. tak cukup tu, puak PR ni saja la nak buat fitnah kononnya nanti datin seri rosmah yang akan menguasai kementerian wanita itu.

dalam sejarah UMNO/BN tidak pernah sesekali melibatkan isteri dalam urus tadbir negara, negeri atau parti. bukan seperti parti kroni PR, jawatan dalam parti anak beranak yang pegang.

Dalam PKR, yang struktur partinya pelik dan luar tabie dapat kita saksikan bagaimana sang suami, isteri dan anak begitu menguasai parti semacam menguruskan syarikat milik keluarga sendiri.
Mana tidaknya, tatkala Ketua Umum PKR adalah Anwar Ibrahim, Presiden parti pula ialah isterinya, Wan Azizah dan anak sulung Anwar, Nurul Izzah pula dilantik sebagai Naib Presiden parti manakala Timbalan pula dipegang oleh kroni paling rapat, Azmin Ali.
Bukankah itu menunjukkan PKR adalah antara parti politik yang paling unik, pelik dan luar tabie di Malaysia dan kebetulan pula PKR tidak sendirian kerana DAP juga mempunyai tabiat sedemikian sejak sekian lama apabila ahli keluarga sendiri saja yang dipercayai untuk memegang jawatan tertinggi parti.


sudah-sudah la zuraidah mak lampir tak payah la nak sibuk tepi kain orang, kau punyai tepi kain koyak tak nak pulak jaga. ish...ish...ishhh...

ehem...ehem... bonda-bonda dan kakak-kakak wanita ampang memang marah sangat dengan kenyataan mak lampir nih. naik semangat mereka ni nak singkir mak lampir ni keluar dari ampang. harap-harap perjuangan wanita ampang ni berjaya, InsyaAllah. ~BB

No comments: