Monday, April 23, 2012

Dato' Sri Shafie Dakwa Difitnah, Laporan Polis Oleh Bekas Pemandu Tak Betul!

baru-baru ini kecoh dengan hal kununnya dato' sri shafie apdal ada skandal dengan seorang artis wanita tempatan, zahida rafik (ada disiarkan kat beberapa blog). laporan polis yang dibuat oleh bekas pemandu zahida rafik pada 13 mac 2012, noor azman azemi dalam laporan polis mendakwa dato' sri shafie mengambil dia bekerja sebagai pemandu peribadi kepada zahida rafik untuk memantau pergerakan zahida. dato' sri juga dikaitan dengan memberi wang yang banyak kepada zahida beberapa kali.

mungkinkah laporan itu hanya untuk menutup kesalahan noor azman yang telah melarikan wang sebanyak rm200,000.00 milik zahida? kenapa dia nak larikan wang itu? dan kenapa pula dia nak fitnah dato' sri shafie? kenapa sekarang, kenapa tak dari dulu dia buat laporan? peluang sebegini memang menjadi kegemaran pihak pembangkang, terutamanya kaki selak kain orang si mak lampir tu. eh malu lak rasanya ada ahli parlimen yang suka selak kain orang ni (kawasan ampang lak tu, adehhh).

walaubagaimana pun dato' sri shafie telah menafikan tuduhan dalam laporan yang buat oleh bekas pemandu itu. dato' sri shafie mendakwa tuduhan tersebut adalah fitnah.



kurang pasti pulak si noor azman ni ada bukti ke dengan dakwaan/laporan polis nak tuduh dato' sri shafie tu? laporan polis sesiapa pun boleh buat samada benar atau tidak. kalau laporan tu berasas, akan selamatlah sipelapor tidak didakwa oleh pihak polis, tapi kalau laporan tu palsu semata, jawablah sendiri dengan pihak polis. silap haribulan sendiri termakan laporan. 

ehem...ehem... BB pun ada bertanyakan pada seorang kawan di semporna. kebetulan waktu itu dato' sri shafie turun dalam satu program bersama rakyat, kawan BB tu ada bertanyakan sendiri pada dato' sri tentang hal ini dan jawapannya adalah fitnah semata. 

mencuri/melarikan wang orang pun satu kesalahan jugak beb. jangan ingat nak buat onar kat orang lain diri sendiri boleh lepas? sendiri mau ingat seh!

wallahualambisawab.

No comments: