Friday, May 18, 2012

PRU13: Azmin cuba tutup kelemahan parti - Umno

Post Pic

SHAH ALAM: Kenyataan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali yang mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sengaja melengah-lengahkan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 merupakan usaha untuk menutup kelemahan parti Pakatan Rakyat.

Sebaliknya kepimpinan Umno telah menyatakan kesediaan menghadapi pilihan raya sejak tahun lalu.

Ketua Umno Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo ketika dihubungi AntaraPos.com berkata, Umno itu telah mempersiapkan jentera lebih awal bagi menghadapi kemungkinan pilihan raya yang akan tiba pada bila-bila masa.

"Jentera kita memang sudah diajar untuk menghadapi pilihan raya, tambahan pula kita dah diarah untuk bersedia sejak setahun lepas untuk kuatkan parti dan jentera di peringkat cawangan, daerah mengundi, petugas-petugas. Dari bahagian perang poster, mengangkut pengundi dan sebagainya dah ada. Sudah cukup lengkap," katanya.

Sementara itu, Pengerusi Tetap Umno yang juga bekas Ahli Parlimen Jerai, Datuk Paduka Haji Badruddin Amiruldin menyifatkan persediaan Umno menghadapi pilihan raya telah dilakukan lebih awal sehingga ke peringkat akar umbi.

Jelas beliau, keputusan membubarkan parlimen terletak di tangan Perdana Menteri dan tidak harus dipertikaikan.

"UMNO ni parti yang sentiasa bersedia. Bersedia bila-bila masa. Jentera dah bergerak, peringkat akar umbi dah bergerak, peti undi kita dah tubuh, semua sudah ada.

"Pembubaran itu hak Perdana Menteri, jadi biarlah beliau yang tentukan. Tak payahlah nak cabar mencabar. Yang penting jentera UMNO dah bersedia hadapi pilihan raya, InsyaAllah," katanya.

Akhbar Sinar Harian hari ini dilaporkan memetik kenyataan Azmin yang mencabar Perdana Menteri untuk membubarkan parlimen pada kadar segera selain mendakwa Najib tidak berkeyakinan berhadapan dengan rakyat.


antarapos

No comments: