Friday, May 4, 2012

Bersih 3.0 : Nyawa Rakyat Jadi Terancam!


Penganjur bersih patut didakwa kerana meletakkan nyawa rakyat dalam bahaya. Selain dari itu penganjur juga patut didakwa kerana mempengaruhi penyokongnya bersih merusuh hingga menyebabkan ramai anggota polis serta wakil media cedera teruk akibat dibelasah, ditendang dan dipukul dengan objek keras tanpa belas kasihan.

 

Motif perhimpunan bersih ini adalah lebih kepada agenda nak menjatuhkan kerajaan (berangan ke putrajaya) dan membolehkan seorang individu yang bermimpi untuk menjadi perdana menteri mencapai impiannya (tak lain tak bukan si anwar gay). Orang seperti ini sanggup berbuat apa saja termasuk mengadaikan nyawa penyokong-penyokongnya sendiri bagi mencapai matlamatnya untuk menjadi perdana menteri itu (tak mustahil suatu hari nanti nyawa keluarganya sendiri digadaikan).

Pasti berjuta-juta wang telah ditabur kepada penyangak-penyangak untuk menghuru-harakan keadaaan. Tidak kurang juga mereka yang ditipu dengan umpanan yang lumayan dan akhirnya mereka terperangkap dengan keadaan sedemkian.

Sikecil juga tidak ketinggalan menjadi mangsa keadaan akibat ketaksuban ibubapa yang tidak pentingkan keselamatan anak-anak mereka.

Pastikah anda dengan kata-kata ambiga kononnya sudah memberi keterangan kepada peserta bersih agar tidak melakukan huru hara? Di depan semua mungkin dia cakap macam tu, tapi yang semua orang tak nampak dan tak tahu macam mana pulak??? Main wayang seh!!!

pendemo Bersih mempersendakan anggota polis yang bertugas.



anggota polis sepatutnya bersedia dengan senjata yang sesuai untuk mempertahankan diri. 
mereka juga adalah manusia biasa.

Apa pun dimasa akan datang jangan percayakan mereka lagi. Para anggota polis yang berkawal harus dibekalkan senjata yang sesuai demi keselamatan. Yang mana berdegil harus diambil tindakan serta merta. Siapa yang mahu selamat jangan turun dan dekati himpunan seperti himpunan Bersih ini. Kerajaan sudah pun tunaikan semua tuntutan Bersih (walaupun ada diantaranya perlukan masa) dan apa yang mereka mahukan sebenarnya disebalik perhimpunan Bersih ini jika bukan tujuan untuk menggulingkan kerajaan oleh pemimpinnya iaitu anwar gay dan dibantu oleh ambiga lgbt serta azmin maksiat.

tolak pemimpin yang akhlak dan moralnya menjijikan!!! wallahualam..

No comments: