Wednesday, January 11, 2012

Bila Kepandaian, Kemahiran, Kepakaran Disalah Gunakan.

kebanyakan golongan muda sekarang punyai kepandaian, kemahiran, kepakaran dalam bidang tertentu. akan tetapi kebanyakannya juga menyalahgunakan kepandaian, kemahiran, kepakaran tersebut untuk tujuan yang tidak bermanfaat, menyusahkan masyarakat, digunakan untuk lakukan jenayah serta mengancam nyawa manusia.

insiden tiga letupan yang berlaku pada perhimpunan di tempat letak kereta kompleks mahkamah jalan duta pada 10/01/2012 tempohari membuktikannya. salahguna kemahiran yang boleh mengakibatkan nyawa terkorban. ini ke yang kita semua nak?



tak terkecuali juga mahasiswa yang buat onar baru-baru ini. tidak sepatutnya mahasiswa ini memperbodohkan diri dengan kepandaian. terpengaruh dengan pihak yang tidak bertanggungjawab dan melibatkan diri ke kancah yang boleh dikatakan menghampiri jenayah. menyusahkan diri sendiri, rakyat juga paling utama menyusahkan kaumm keluarga. itu ke orang muda malaysia?

tak ketinggalan juga pengguna saluran alam maya. patutnya bijak gunakan kemudahan yang ada.

BB : kan ke bagus kalau semua kepandaian, kemahiran, kepakaran  digunakan untuk kebaikan juga membangunkan negara serta keluarga. rakyat juga yang senang dan aman.


No comments: