Saturday, March 26, 2011

YAYASAN SELANGOR MANGSA KERAKUSAN PARASITRAKYAT (PR)

Apa lagi gelaran yang boleh diberikan kepada pihak yang merugikan sesuatu agensi lebih lagi melibatkan mengaliran dana yang tidak telus. Sewenang-wenangnya memperbelanjakan dana yang sepatutnya dialirkan kepada yang layak menerima.

Kalau setakat nak meraikan sambutan ulang tahun tak perlulah nak buat sampai berbelanja terlalu besar. Bukankah ada baiknya dana tersebut disalurkan bagi tujuan yang murni dan untuk kebaikan bukan kepada pembaziran.

 Apa sajalah yang disediakn untuk majlis sambutan ulang tahun Yayasan Selangor sehinggakan jumlah perbelanjaan mencecah ratusan ribu yang hampir ke juta itu??? Kroni siapa agaknya yang dapat keuntungan hasil perbelanjaan besar itu??? Tetamu-tetamu mana pula yang dijemput???

Memang patut pun YM Sultan Selangor batalkan keberangkatan ke majlis yang melibatkan kos tinggi dan membazir itu.

Siapa sebenarnya yang makan duit rakyat sekarang ni? Dok kata BN selalu makan duit rakyat, tapi depa yang PARASIT sebenarnya. Kalaulah perkara ni tidak didedahkan, agaknya bebillion dana tu mengalir macam air. Habis macam tu je, kesian kat rakyat yang memerlukan.



Cuba kalau tang orang lain, wooo... belum apa-apa lagi dah melaung-laung kata makan duit rakyatlah, rasuahlah, kronilah dan sebagainya... tak sedar yang depa buat lagi lebih-lebih-lebih...

rm800,000.00 tu bukan rm8,000.00... macam-macam program amal boleh buat tuuu...

ParasitRakyat ... sedut sana... sedut sini... korek sana... korek sini... sampailah bumi Selangor dah tak ada apa-apa nanti... namum nak menambah memang tak adalah langsung.

Pelik gaklah bila penyokong tegar ParasitRakyat ni tak mau pertikaikan perkara nih... menyokong dengan butatuli... tak dapat apa faedah langsung pon, masih lagi terhegeh-hegeh nak sokong gak. Lama-lama sok tak cukup dana lagi, habis semua penyokong-penyokong lak yang kena jual... huhuhu... 


Depa ni bukannya ikhlas berjuang untuk rakyat, tapi ikhlas berjuang untuk duit... tu la hakikat yang sebenarnya... dah depan mata kata tak nampak, tak lama lagi la tuuu...


---------

1 comment:

bulanterang said...

aper nak buat...mungkin cara mereka macam tu kot....nak buat rolling r tu....dah x der tmp lagi nak di gali...