Tuesday, March 29, 2011

Dulu Masa Harga Premium Tanah Dapat Murah Tak Mahu Bayar!!!

Ni dia nak citer, hah! citer pasal permohonan tanah dalam ampang. Cuba ingat balik orang ampang yang mohon dulu tu, masa Selangor masih di bawah BN, harga premium tanah boleh dapat murah. kerana Kerajaan Selangor pada waktu itu boleh pertimbangkan lagi kepada pemohon-pemohon dengan harga yang mampu dibayar. 

Tetapi hanya sia-sia je wakil rakyat BN (dun lembah jaya) dulu bagai nak rak minta pengurangan premium daripada menteri besar dulu, yang korang tak suka tu lah (korang bukan aku yeh). dapat harga rm2.00 kps tetapi tidak berpuas hati dengan harga ini dan minta dengan lebih rendah lagi iaitu rm0.50 kps dan ada yang tak mahu bayar sebab nak jugak-jugak rm0.50 tu. yang sudah jelaskan premium dah tentu merasa lega kerana sudah dapat hakmilik tanah... antaranya kawasan yang terlibat tanah di bukit sungai seputih.

Hah!... sekarang ambik kau, mana yang jual mahal dulu tu dapat harga rm16.50 kps minta tolong wakil rakyat sekarang dapatlah kurang 50%, rm8.25 kps. rasa rugi tak? mana yang lagi murah, rm2.00 atau rm8.25? dan sekarang cubalah pulak cari balik mantan dun lembah jaya yang dulu, kunun nak minta tolong untuk dapat harga macam dulu. bangang ke tak orang tu, dah tentulah tak boleh dah sekarang. dah tentulah kerajaan ParasitRakyat tak bagi kurang sebabnya nanti depa tak buleh nak hisap darah, tak cukuppp. 

Yang pemohon tanah tu lak, siapa suruh pilih pemimpin yang pembohong. kan dah rugi besar. buat sesuatu tindakan tak fikir panjang inilah dia, orang yang tamak, dah bagi murah nak murah lagi. 

Sememangnya ramai yang rugi dari untung bila pemerintahan bertukar tangan kepada pembohong besar. janji banyak tapi buat tarak. 

Ni satu lagi, nak bagi ada juga dikalangan ahli DAP pon datang minta tolong dari BN pasal pengurangan premium ni, jangan tak percaya seh... ahli-ahli dari komponan BN jugaklah dulu tu. baru ada akai, masuk DAP tapi orang dia sendiri pon dia tak tolong ni kan nak tolong yang lain, macam tu yang PAS sebok nak pakat dengan dia orang... rentikanlah...

Sesungguhnya rakyat yang memilih pemimpin yang salah adalah rakyat yang juga menyusahkan rakyat yang lain. 


No comments: