Tuesday, March 29, 2011

Ada 'Orang Baru' Nak Masuk Line Ampang

patut ke, tuan tanah penat-penat mengembur tanah, buat batas, tanam benih, siram, letak baja lagi... alih-alih bila waktu menuai orang lain pula yang nak ambil hasilnya. menangguk di air keruh nih..

sepatutnya ikutlah cara yang betul kalau nak naik pun. bukannya menyusup dengan tiba-tiba. kau tak buat kerja dari mula lepas tu nak terus naik. apa kata pulak yang dah lama buat kerja, potong line depa. tapi yang bangsatnya ada pulak yang menempel tak malu follow OB nih coz OB nih banyak $. macam dulu2 gak la, dok follow orang yang ada banyak $ nih. lepas sorang, sorang lagi... tapi yang tak bagusnya bila dah tak dapat lagi ditinggalkannya, follow lak orang lain, begitulah seterusnya. dan lagi, bila dah blah cakap macam-macam pasal orang yang dia follow sebelum nih. berterima kasih memang tak ada la langsung... sanggup kutuk lagi sebab tak dapat apa yang dia mintak.

OB ni pun, kalau nak join pun buat la dengan cara yang betul. jumpalah dgn pemimpin yang paling atas dulu. beritahu nak aktif dan nak terlibat sama dengan program-program dalam ampang nih. kenalah step by step seh. bukan main redah je... masuk rumah orang tak bagi salam weh... menceroboh nama nye tu... orang-orang yang follow dengan habuan tu semua tak boleh pakai, boleh dibeli dengan senang sebab tak ada maruah. harap-harap OB tu tak kena tipu dengan depa ni yang rendah maruah. umur muda masih ada masa lagi nak ukir nama. tak payah nak tergopoh gapah kejar. sampai masa, ada rezeki tak ke mananya.

Tak tumbuh tak melata, 
Letak galah dalam padi, 
Tak sungguh kehendak kita, 
Kehendak Allah Ta'ala jua yang jadi.

No comments: