Saturday, November 19, 2011

bantuan rm100 untuk pelajar sekolah - macam2 cerita

macam-macam cerita keluar pasal isu bantuan rm100 untuk pelajar.
ada cerita pibg nak potong bantuan tu. ada juga cikgu potong untuk jelaskan yuran sekolah yang tertangguh. ada juga ibubapa yang cakap bantuan ni hanya untuk raih pengundi bagi pru13 akan datang. ada yang kata tak dapat lagi dan macam-macam lagi...

di satu sekolah, ada seorang bapa pelajar pula sanggup memijak-mijak duit bantuan yang dia ambil, katanya takat rm100 tak ada makna apa-apa dan ini cuma untuk agenda politik. diketahui bapa pelajar itu rupanya pengikut pkr, biasalah tu.

secara tak sengaja BB terjumpa pula blog ini (pro pr) mengenai bantuan rm100. macam biasalah pihak sana tu akan memutar belitkan cerita. bagi bantuan pun salah tapi ramai yang datang ambil juga. patutnya beryukur atas rezeki yang Allah swt beri.

apa-apa pun jangan main serkap je dan para guru patutnya nak buat apa pun bincang terlebih dahulu bagi elakan tuduhan yang bukan-bukan.

bagi BB, amanah tetap amanah . jika bantuan tu untuk pelajar, harus terus ke tangan pelajar ataupun keluarga pelajar. tentang bayaran yang lain-lain jika tertangguh itu terpulang pada keluarga pelajar samada nak guna bantuan tersebut untuk jelaskan ataupun mencari cara lain untuk selesaikannya.

No comments: