Thursday, March 29, 2012

Cadangan Pembangkang Mansuhkan PTPTN Tidak Relevan - Khaled

KUALA LUMPUR, 28 Mac (Bernama) -- Cadangan pembangkang hendak menghapuskan pembiayaan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) jika ia berkuasa adalah tidak relevan buat masa ini, kata Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin.

itu semua janji manis tapi kosong oleh puak PR. nak bagi percuma kunun, di negeri selangor pun tak terbuat, lagi mimpi nak buat untuk negara. tak payah nak cakap pasal isu lain la, cukup pasal isu air. nak bagi percuma tapi suruh orang lain tanggung beban kerugian (syabas). dana kerajaan negeri selangor yang banyak tu ntah mana perginya. keluarnya banyak, masuknya ntah ada ntah tidak.

kalau kerajaan diperintah oleh PR dan nak tanggung semua pendidikan dengan percuma, dari mana pula puak PR nih dapatkan dana untuk bayar kepada semua IPTS? sama cara macamana pemimpin PR ni dapat berjuta-juta tu ke? dari luar negara, siapa/dari mana ye? adakah nanti samarata atau hanya anak-anak dari puak PR je yang layak dapat seperti mana dalam kes bantuan banjir baru-baru ini yang mana mangsa yang terpilih sahaja yang dapat, mana yang sokong UMNO/BN tak dapat, macam tu?

buruk baik UMNO/BN jugalah yang boleh dipercayai untuk meneraju kerajaan Malasyia ni. tak mungkin PR yang sebenarnya tak bersatu dalam diam tu untuk jadi pemerintah. hancur Malaysia ni nanti, yang membimbangkan adalah masa depan generasi kini dan akan datang. ~BB

No comments: