Friday, December 2, 2011

Mak Lampir Tak Tandatangan Surat Cuma Guna Cop!

ada BB dengar cerita yang Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin (mak lampir) tak  tandatangan semua surat-surat rasmi tapi kerani/staf/pegawainya akan menggunakan cop tandatangannya pada surat-surat berkenaan.

BB ada juga tengok sendiri, memang tandatangan tu cop bukan yang yang asli. perkara ini juga menjadi persoalan dan rungutan rakyat kerana siapa saja boleh taip surat kemudian cop tandatangan tersebut. ada kemungkinan mak lampir sendiri pun tak tahu masalah rakyat kat Ampang ni macam mana, sebabnya bila rakyat datang pejabat, mak lampir nya memang selalu tiada di pejabat. yang cuma ada kerani/staf/pegawainya yang ikut arahan. kalau difikirkan cara tu juga menipu namanya.

yang terbaru ni mak lampir nak rampas balik dewan di kg sri melor, kg melayu ampang. wah bila dewan tu dah aktif digunakan oleh penduduk setempat terutama orang-orang UMNO yang merupakan penduduk asal kampung tu, dia mula mengelabah. tanggapannya UMNO gunakan dewan untuk aktiviti politik. walhal aktiviti yang dijalankan sebenarnya cuma aktiviti masyarakat  bukan aktiviti politik. tak semestinya jika orang UMNO yang gunakan dewan tu untuk buat aktiviti politik. orang UMNO juga sebahagian dari masyarakat, dia lupa ke?

yang tak reti pisahkan antara aktiviti masyarakat dengan aktiviti politik cuma puak-puak PR je. contohnya dalam surau dan masjid la, selalu sangat ceramah berunsurkan politik diadakan, yang tu boleh pulak? dalam tempat untuk orang beribadah pulak tu? hah! lau nak halang aktiviti politik kat dewan sri melor tu, tolong la halang dulu ceramah-ceramah politik PR dalam masjid dan surau tu dulu.

rakyat yang memilih pemimpin yang salah adalah rakyat yang menyusahkan rakyat lain. ~BB



No comments: