Friday, May 10, 2013

Gerakan Siasat Rakyat di Facebook! #GE13 #PRU13 #BetterNation #NajibMyPM


Bosan dengan segala penipuan yang disebarkan di Facebook, sekumpulan pengguna FB telah menubuhkan kumpulan bernama Gerakan Siasat Rakyat. Antara objektif mereka adalah untuk mematahkan segala penipuan yang disebarkan oleh pembangkang dan penyokong mereka di serata media sosial.

Setakat ini beberapa penipuan seperti gangguan bekalan eletrik di Bentong, isu pengundi hantu dan isu GST telah pun mereka patahkan dengan fakta. Ini telah menunjukkan satu sudut yang baik bagi kerana rakyat dilihat sudah muak dan bosan dengan segala helah pembangkang yang lapuk.

Rakyat sudah semakin celik dan bijak dalam menilai sesuatu keadaan dan bertindak satu langkah kehadapan bagi mencari jalan penyelesaian yang lebih efektif. Ini semua dilakukan bagi menangkis segala tuduhan dan fitnah yang ditaburkan pembangkang bagi mengaburi mata rakyat.

Satu persatu fitnah yang ditabur pembangkang sudah dipatahkan dengan fakta dan bukti yang kukuh bagi menandingi fitnah yang tidak berasas. Nampaknya, cara terdesak pembangkang membawa padah dan memakan diri sendiri. Ini merupakan amaran rakyat kepada pembangkang agar menghentikan segala penipuan dan cerekarama mereka selama ini.

Tidak mustahil suatu hari ini rakyat akan bangkit dan menetang serta mematahkan satu persatu hujah yang keluar dari mulut pemimpin pembangkang ini. Pada ketika itu, kemungkinan Anwar jadi keluar negara pergi ke Eropah untuk mengelakkan diri dari disumbu rakyat ekoran pembohongan beliau selama ini. 

Kepada penyokong pembangkang diluar sana, janganlah terlalu taksub sehinggakan buta untuk menilai yang benar dan yang silap. Gunakan akal yang dikurniakan agar dapat berfikir dengan waras dan tidal mudah dibohongi dengan kata-kata manis dari mulut Anwar terutamanya. 

Kalian tidak perasankah, apa yang dibawa Anwar dan pembangkang selama ini sebenarnya akan memudaratkan negara. Himpunan jalanan, demonstrasi jalanan, bantahan jalanan dan semua yang bersifat jalanan. Sebagai mereka yang lahir di golongan terpelajar, tidak dapatkan kalian berfikir dengan tenang apa sebenarnya yang cuba dilakukan?

Ingat, negara bukanlah padang permainan. Negara adalah tempat untuk kita berlindung dan bebas untuk mendiaminya. Kalau pembangkang terus-terusan membohong, adakah kita pun rela dibohong jika mereka diberi peluang untuk mentadbir negara?

Pemimpin yang adil adalah pemimpun yang bercakap jujur dan berperibadi elok. Kalau sudah fitnah ditabur merata-rata, macam mana jika dia jadi pemimpin? Rosaklah negara. 

No comments: