Sunday, April 29, 2012

Imej Malaysia Tercalar Dek Perusuh Bersih 3.0!!!

sesungguhnya amat memalukan bila segelintir rakyat Malaysia yang sememangnya terkenal dengan budi bahasa yang tinggi menjadi perusuh yang hampir membunuh beberapa anggota polis yang menjalankan tugas. untunglah anggota-anggota polis tersebut masih bernyawa lagi.

lebih kurang 11 orang anggota polis yang dibelasah tanpa belas kasihan. apa keslahan yang mereka buat sampai dipukul sedemikian. mereka hanya menjalankan tugas masing-masing untuk menjaga keamanan negara tercinta ini.


kita beruntung kerana sebenarnya anggota polis di Malaysia tak seganas polis di luar negara. kalau tak dah lama dah perusuh kena belasah dengan polis. dah kena tangkap pun bagi layanan yang baik siap bagi makan lagi tu. cuba kalau kat luar negara, memang tak dapat layanan macam ni.

sepatutnya sebelum bertindak apa-apa berfikirlah sedalamnya. jangan nanti keluarga yang dapat malu dan susah akibat tindakan yang membuta-tuli tu. dalang rusuhan memang lepas tangan je. apa pun ramai rakyat Malaysia yang sangat tidak suka atas apa yang terjadi pada Bersih 3.0 ini terutama anggota-anggota polis yang tercedera, terpahat dalam ingatan trajedi hitam ini. BB juga rasa sedih atas apa yang berlaku, cukup sedih melihat anak-anak Melayu diperalatkan sebegitu.



No comments: